Alla inlägg under februari 2009

Av lizzie94 - 25 februari 2009 19:26

Hej!


Nu har jag inte skrivit på ett tag. Vet egentligen inte varför. Har bara inte tagit mej den tiden som det ändå krävs att komma på allt man ska skriva ner och då även få allt rätt.


Jag kom hem levande från Norge (ett rent mirakel om du frågar mig!) På skidorten vi var fanns det en grön backe som kallas "Rännan" Den går ner för berget och man måste åka den om man inte vill åka svarta lr stanna kvar där uppe xP. Det var bara det att den s.k gröna backen var till hälften svart och mynnade även ut i en svart markerad backe. Där drog mamma upp oss första dagen på skidor. Katastrof säger jag bara!! Maja bröt i hop jag kasade på rumpan hela vägen ner och mamma kunde inte fatta hur det kunde bli så. Men dt var inte det jag skulle berätta.

 Efter några dagar på skidor var vi ganska duktiga och skulle ner för den igen. Maja och pappa stannade kvar för att åka lite till medans mamma och jag skulle ta oss ner. Så långt allt bra. Sedan började problemen. Mamma fick för hög fart och körde därför in till sidan där jag precis skulle svänga, så för att undvika att krocka körde jag rakt in i en 150 cm hög snövall. När farten väl tog slut var jag en meter upp i den där vallen. Sedan började jag glida bakåt och allt slutade med att jag låg med ansiktet ner i snön och benen intrasslade i skidorna.


Som om det inte var nog gjorde jag om samma sak bara någon tilmma senare men denna gången med pappa och jag höll på att krocka med ett träd. Men sak samma.


Prao... Jag kommer tillbringa 2 veckor tillsamamns med pappa på hans jobb, Falkberget. Hittils har jag åkit på slavgörat så som: Torka bord, diska, Dammsuga matsalen, skura hallen, damma receptionen m.m Fast om man bortser från att jag har ägnat hälften av tiden åt att städa är det riktigt kul.


Nä, nu är jag trött. Ska gå och sova snart. Fast än klockan inte ens är åtta än! x) Haha.


Ha det bra!

Kramar Lizzie


PS. Idioterna på Tl har stängt av Peri! Hur kan de? Nu är kriget på gång på allvar!! Ds.        

Av lizzie94 - 14 februari 2009 12:52

Hej!


Snart åker vi! Så här dags imorgon är vi nog nästan frame med båten i Norge!! Ska bli så KUL!


Ja, som jag skrev i rubriken så är jag fortfarande sjuk, det verkar inte som om det håller på att bli bättre heller. Jag måste ju bli frisk tills imorgon! Jag vill inte ligga sjuk på ett hotelrum i en vecka!! Tror min feber har gått ner men jag är inte helt säker.

 Aja, det finns inte mycket och göra mer än att hoppas att jag blir frisk så snart som möjligt och får åka åtminstonde lite, annars får jag väl svälja några alvedon och åka samtidigt som jag hostar? Det skulle ju se kul ut! Vem kan hosta och åka skidor samtidigt?

När man hostar så har (åtminstonde jag) en reflex som gör att jag böjer mig bubbelvikt framåt samtidigt som jag blundar. Ska jag då samtidigt, som jag gör allt det där, lyckas balansera på ett par skidor och hoppas på att undvika att komma utanför backen eller krascha in i någon stackars annan skidåkare? Detta kommer sluta i katastrof!!

Haha vi får se om jag kommer hem levande!


Ikväll är det melodifestivalen igen. Kommer som vannligt sitta som klistrad vi tv:n. Kommer inte riktigt ihåg vilka som skulle vara med ikväll men vem bryr sig? Skulle Markolio (stavning?) vara med ikväll eller var det nästa vecka?


TL har verkligen gått för långt nu! De redigerar till och med inlägg och signaturer! Admin är inne till och från nästan hela dagen, även kvällar.


Ha det bra allihopa!

Kramar Lizzie

Av lizzie94 - 10 februari 2009 11:57

Hej!


Har åkt på någon konstig förkylning och en massa annat. :( I torsdags började jag få ont i halsen. På fredagen var jag sjuk eftersom vi skulle på melodifestivalen på kvällen och jag ville vara pigg då. Sedan har jag legat halft däckad i sängen hela helgen med ont i huvudet och sett på Förhäxad. I går gick jag hem vid lunch från skolan eftersom jag inte orkade mer och idag är jag då hemma och har vilo/plugg/nys dag. Ha rsådan tur är inte ont i halsen längre men har istället börjat nysa något helt otroligt och har även fått resten av familjens hosta.


Måste fortsätta plugga tyska glosor om jag ska kunna någonting imorgon när vi har prov.


Hoppas ni håller er friska. Ha det bra!


Kramar Lizzie

Av lizzie94 - 4 februari 2009 18:04

Hej!


Detta är verkligen inte min dag!

 Till att börja med var jag så fruktansvärt trött imorse att jag knappt kom ur sängen, när jag väl gjordt det duchade jag alldeles för länge och när jag var klar hade jag inget att  ha på mig eftersom jag bara äger tre par jeans varav ett par är ljusa, ett par för korta och för stora och det sista paret använder jag hela tiden vilket inte är så kul. Det slutade med att jag fick ta min svarta kjol, som för övrigt nästan är för stor, tillsammans med en gammal, tråkig, ljusblå tröja.

 Mamma blev sur för att vi nästan kom försent, Maja höll på att bryt ihop som vanligt när hon riskerar att komma sent till skolan och jag blev sur på mamma som tjatar.

 Sedan, efter denna dåliga start, visar det sig att Alice (bästa kompisen) är sjuk och inte är i skolan så jag har fått vara ensam hela dagen!

 Jag har ätit alldeles för mycket (2 potatisar, fiskpudding, en macka med skinka, ett stort glas saft och 2 chokladmuffins) och har därför dåligt samvete och vill mer eller mindre bara spy!!

 Och som om inte detta räckte för bara en dag, är mamma över orolig för att jag går ner i vikt och har därför kontaktat skolsköterskan så jag måste gå dit imorgon och väga och mäta mig. Jag hatar det. Min vikt är personlig och jag vill inte väga mig inför en, nästan främmande, människa.

 Det enda bra med denna dag är att jag fick VG på mitt svenska prov! :D Jätteglad!


Usch, vi ska nog äta snart. Jag som redan ätit så förbannat mycket idag! Och imorgon ska jag baka cocos muffins eller åtminstonde skulle jag gjort det... Alice är ju sjuk imorgon också så jag får se vad jag bakar för något gott!


Har nog klagat färdigt för idag, tror jag. Lovar att försöka bättra mig på den possitiva sidan.


Ha det bra!

 Kramar Lizzie!

Av lizzie94 - 1 februari 2009 17:14

Hej!


Kan fortarande inte fatta att jag inte sitter vid datorn lika mycket som förut. Jag vet att det beror på att jag håller på att se igenom alla avsnitt av Förhäxad, men ändå. Jag borde hinna med allt, skolan, Förhäxad och sitta framför datorn och chatta med kompisarna.


Skolan ja... Det är en annan katastrof men spela roll, det är inget intressant så det behöver ni inte bry er om.


På fredag ska vi på Melodifestivalens genrep. Tror det är femte året i rad. någon som vet vika som är med? Kommer ihåg att Shirley Clamp, ett dansband och hon som vann "West and Star! eller vad det nu hette, skulle vara med. Sen är det ju förstås fem till.


Nu är det inte mer än två veckor kvar tills vi åker till Norge och åker sidor. Vet inte om jag kommer hem levande där ifrån så påminn mig om att ta farväl av alla. Kanske borde förklara varför jag kanske inte kommer hem levande...?

Ja, jag har inte åkt skidor mer än en gång sedan jag var åtta! Och den gången åkte jag rakt in i min lillasysters mamma som var inte åkte därför att hon var gravid! Tur för mig att hon stod där annars hade jag kraschat in i en av bilarna på parkeringen.


Nu har jag uppdaterat bloggen lite så


Ha det bra!

Kramar Lizzie


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards