Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Konstigt...

Av lizzie94 - 19 januari 2009 21:20

Hej!!


Kan inte fatta att jag glömde sitta framför datorn igår. Jag som typ är dator beroende, det och socker... Helt konstigt. Kanske någon utomjording kom och bytade personlighet igår? Och sen minns jag det inte eftersom jag hela tiden var hemma och trodde att jag var jag?

Nää, nu börjar jag spåra ut, totalt! Haha!


Jag verkligen hatar vintern! Inte bara för att det är så jädra kallt utan för att jag alltid blir helt sockerberoende. Den senaste veckan har jag ätit mer på en dag en jag det senate året (2008) ätit på 3-4 dagar. Inte bra.


Jag som äntligen börjat gå ner åtminstonde lite i vikt. Måste säga att jag hatar att vara fet! Visst inte så fet som de i "Du blir vad du äter" men tilllräkligt för att vara för det. Jag har hitils lyckats gå ner ca: 6 kg men det är inte nog. Inte om man från början vägde nästan 65 kg. Det är bara tio kg mindre än min mamma och det känns inte kul kan jag tala om!


Så alltså; Jag måste sluta äta så jädra mycket -hälften till att börja med, så kan jag minska sedan- jag tror inte riktigt på det där med att gå ut jätte hårt. Minskar jag mitt kalori intag till hälften, är jag nere på ungefär samma nivå som innan jag fick det här förbannade sötsuget och så kan jag sedan dra ner ännu mer. Som det är nu äter jag alldeles för mycke bröd, pasta och godis/chips så om jag drar ner det och äter mer frukt så kan jag nog klara det.


Jag har ett mål; Jag ska ha gått ner, minst, sju kilo tills vi ska åka till Turkiet i månadsskiftet maj/juni och det är inget som 'vore bra' att klara det är ett mål jag måste klara. Sen om jag går ner ännu mer är det ju bara bra.


Nu till roligare saker. Mamma och jag har äntligen bokat en skid semester. Min lillasyster och pappa ville åka på skid,- medan mamma och jag ville åka på sol-semester. Det är nu för övrigt löst. Resan till Turkiet i maj/juni och skidsemester på sportlovet då vi åker till Norge.


Det här blev ett jätte långt inlägg och jag är inte klar. (Bara snart.)


Falkenberg åkte ut ur körslaget i lördags. Jag känner mig lite kluven i detta. Visst, det är tråkigt att "vi" åkte urt men smatidigt skönt att man inte behöver vara så nervös varje lördag.


Och till sist. Vi ska få egna datorer i skolan! Det är äntligen bestämt. Det som nu diskuteras är om vi ska ha mac eller pc. och det bässta är att vi får köpa ut dem när vi slutar nian. Priset sänks ju för varje år man har den och har man den normal tid kostar den 500kr men eftersom vi bara har den i ett år får vi köpa den för 1200-1500 kr. Min billigaste dator någonsin antagligen. men det är bra för annars hade jag fått köpa en egen ny inför gymansiet. Vilket jag är allt annat än säker över men det får jag ta en annan dag nu måste jag gå och sova.


Ha det bra och sov sött!

Kramar Lizzie!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lizzie94 - 6 maj 2009 14:16

Som ni (om det nu finns någon som läser den överhuvudtaget)säkert märkt har jag inte skrivit något på... jag vet inte hur länge. Jag har bestämt mig för att lägga ner bloggen men har istället startat en ny lizzlie.blogg.se där ni kan följa mig iställ...

Av lizzie94 - 28 mars 2009 19:10

Hej igen! Som jag skrev precis Bloggar jag från mobilen och det gick inte att skriva mer i ett och samma inlägg då :-P Lovar att skriva mer snart, när jag sitter vid en dator istället ganska jobbigt att hela tiden behöva andra orden och trycka ...

Av lizzie94 - 28 mars 2009 18:56

Hej. Är så jäkla arg! Jag står bara inte ut med mina föräldrar! Jag vet jag ska va glad att de ändå är så pass bra och snälla som de är men hålla jag är tonåring! Alla vet att tonåringar får vredes utbrott! Och jag står inte ut med mammas negativ...

Av lizzie94 - 11 mars 2009 14:54

 Hejsan!!    Jag bara avskyr onsdagar! För det första är det mitt i veckan, så det är långt kvar till helg vilket oxå betyder att jag inte kommer orka göra någonting pga att jag är så fruktansvärt trött, vi har slöjd sista timman (jag behöver väl int...

Av lizzie94 - 8 mars 2009 14:55

Heej!   Trots att jag blivit utsatt för ren tortyr i dag är jag faktiskt på ganska bra humör (konstigt jag vet).  Jag ska ju konfermera mig till sommaren, (om jag nu står ut så länge) och då ingår det att man ska gå i kyrkan minst 15 ggr. För sådana...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards